Coloring Book: Testing Language Comprehension

Op school en in de praktijk

KleurenSchat is makkelijk in gebruik,
gebaseerd op een wetenschappelijk bewezen methode,
en een leuk spel voor elk kind

Inzicht in taalontwikkeling van kinderen

Het spelen van één spel kost 10 minuten. Zodra het kind het kleurenspel heeft gespeeld, worden de gegevens automatisch geüpload in de database. De begeleider krijgt de resultaten te zien en kan hier meteen mee aan de slag. Je kunt de resultaten van één kind vergelijken met de resultaten van de hele klas. Wanneer een kind over een langere periode meerdere keren heeft gespeeld met KleurenSchat, kan je deze resultaten met elkaar vergeleken en over het tijdsverloop zien hoe zijn/haar ontwikkeling eruitziet. Deze informatie kan je direct toepassen in het geven van verdere begeleiding.

Hoe zien de resultaten eruit?

Je kunt 2 soorten verslagen opvragen. Het eerste is een individueel verslag, waarin de resultaten van één leerling worden weergegeven. Hierin wordt de nieuwste meting vergeleken met één of meer eerdere metingen, zodat je kunt zien in hoeverre de leerling zich ontwikkelt. Het tweede is een groepsverslag, waarin de spreiding van de scores binnen de groep wordt weergegeven. In beide verslagen wordt per thema gekeken welke woorden goed waren (de boerderij, het klaslokaal, etc.), en van elk woord kun je zien wat het moeilijkheidsniveau is.

Voor een gedetailleerde beschrijving van de verslagen verwijzen we u door naar de website van Boom test onderwijs.

Een woordenlijst die nooit veroudert